Na pytanie “jak pozycjonować stronę?”, można w zasadzie odpowiedzieć jednym słowem, pół żartem, pół serio – skutecznie. Co jednak zrobić, żeby efekty przyszły jak najszybciej i były jak najlepsze? Pozycjonowanie strony jak wiadomo to żmudny proces, który wymaga od pozycjonera szczegółowości i dużo pokładów cierpliwości.
Co należy wziąć pod uwagę?
Przed rozpoczęciem pozycjonowania dla danej strony należy najpierw przeanalizować kilka kwestii, które będą miały wpływ na ułożenie odpowiedniego planu działania czyli należy wykonać audyt seo lub rozważyć możliwość konsultacji SEO ze spcjalistą. Przed dobraniem fraz kluczowych dla pozycjonowania pod uwagę należy wziąć przede wszystkim branżę danej strony i jej konkurencyjność. W tym celu, najlepiej zbadać najbliższą konkurencję, sprawdzić na jakie frazy się pozycjonuje i co daje jej najlepszą widoczność, a także jakie rozwiązania stosuje na stronie. Kolejnymi czynnikami jest wiek domeny i jej tzw. autorytet domeny. Podobnie jak na rynku, im dłużej jakaś firma świadczy swoje usługi na rynku, tym cieszy się większym zaufaniem, tak samo w Internecie – strona jest bardziej doceniana przez algorytmy, jeśli dłużej istnieje. Z pewnością strona musi zapracować i zdobyć zaufanie wyszukiwarki, by ta odwdzięczyła się dobrymi efektami.
Jakie działania pod pozycjonowanie?
Żeby strona została jak najlepiej wypozycjonowana konieczne jest wykonanie rozmaitych działań zarówno w obrębie strony, jak i poza nią. Pierwszą podstawową kwestią jest oczywiście optymalizacja strony pod kątem wymagań wyszukiwarki. W jej ramach należy m.in. dodać meta tytuły i opisy, zredagować treści tekstowe nasycone słowami kluczowymi, zoptymalizować adresy URL, czy hierarchię nagłówków. Zmian w obrębie samej strony, które mogą działać na korzyść SEO, jest naprawdę wiele. Oprócz nich mamy jeszcze link building, czyli pozyskiwanie linków dla strony. Odnośniki mogą pochodzić z różnych źródeł, począwszy od forów internetowych, przez katalogi firmowe, skończywszy na blogach tematycznych lub portalach wielobranżowych. Musimy dążyć do złotego środka, by działania te były jak najlepiej zbilansowane i dawały maksymalną korzyść dla strony.