Każde przedsiębiorstwo szuka sposobów na to, żeby zwiększyć swoją efektywność; aby skutecznie zaplanować procesy sprzedaży, a potem dobrze nimi zarządzać, warto wykorzystać wiedzę ekspercką. Dobrze jest wybierać w takich sytuacją profesjonalistów o bogatym doświadczeniu. Poszukując firmy zajmującej się doradztwem strategicznym, warto więc zwrócić uwagę na to, jak długo takie przedsiębiorstwo działa w branży. Oczywiście czasem nie należy generalizować – znalezienie usługodawcy, który istnieje na rynku od stosunkowo krótkiego czasu, nie musi w każdej sytuacji oznaczać nieudanej współpracy. Jeśli jednak zależy nam na tym, żeby zwiększyć szansę wyniesienia z takiego doradztwa jak największych korzyści, lepszym pomysłem może być wybór przedsiębiorstwa o ugruntowanej pozycji na rynku (przykładem takiego usługodawcy jest Salents – zespół firmy może pochwalić się ponad 20-letnim doświadczeniem).

 

Na czym polega doradztwo strategiczne i kto może z niego skorzystać?

 

Taka usługa to szereg zadań, mających na celu zoptymalizowanie procesów biznesowych. Przedsiębiorcy, ze względu na to, że świetnie, doskonale, na wskroś znają swoją firmę i kierują się konkretnymi przyzwyczajeniami, czasem mają trudność, żeby zauważyć szerszą perspektywę; jest to jednak kluczowe, żeby móc zdobyć się na krytykę i weryfikację procesów. Na doradztwo strategiczne decydują się firmy, które odnotowują satysfakcjonujący wzrost, ale chciałyby wiedzieć, czy wykorzystują swój potencjał w stu procentach. Do działań, podejmowanych przez ekspertów, zajmujących się doradztwem strategicznym, zalicza się:

 

  • przeanalizowanie działań firmy pod kątem obszarów, które dałoby się usprawnić;
  • ustalenie planu dotyczącego sposobu wdrażania zmian zgodnych z firmową strategią;
  • zintegrowanie celów podmiotów decyzyjnych oraz celów różnych zespołów, działających w ramach firmy w taki sposób, żeby można było skonstruować plan wspólnych działań;
  • eliminowanie barier w firmie, które utrudniają dzielenie się wiedzą i doświadczeniem między pracownikami;
  • monitorowanie efektów.

 

Doradztwo strategiczne przyda się wszędzie tam, gdzie m.in. w ramach firmy wydzielono kilka niezależnych od siebie działów.. Takie jednostki biznesowe często koncentrują się na efektach, odnoszonych przez własną grupę. Zdarza się, że zagrożeniem jest nie tyle brak współpracy, co konkurowanie między sobą poszczególnych jednostek. Dzięki doradztwu strategicznemu, można zoptymalizować zarządzanie firmą również pod tym kątem.

 

Jakiego typu wsparcie może jeszcze przydać się przedsiębiorcy?

 

Usługodawcy dostrzegają, że do optymalizacji przedsiębiorstwa trzeba podejść kompleksowo i wspomagają ją:

 

  1. realizując mapowanie procesów biznesowych

Celem jest zidentyfikowanie wąskich gardeł w procesach przedsiębiorstwa, czyli obszarów, które wpływają na obniżenie efektywności. Mapowanie dotyczy różnorodnych procesów, zachodzących w firmie, m.in.: procesów sprzedaży, produkcyjnych, e-commerce, logistycznych i magazynowych, procesów zamówień i reklamacji.

 

  1. zwiększając efektywność biznesową sprzedaży;

Specjaliści dbają o to, podejmując takie kroki, jak audyt, consulting przy wdrożeniu CRM, coaching i monitoring sprzedażowy.

 

  1. aranżując i optymalizując struktury finansowania przedsiębiorstwa

Usługodawca pomaga w pozyskaniu takich produktów, jak np. kredyt krótkoterminowy, długoterminowy, leasing, faktoring, emisja obligacji, a później doradza, jak wykorzystać je w optymalny dla klienta sposób.

 

  1. doradzając w zakresie rozwijania obszaru HR

W tym celu podejmuje się cały zestaw różnorodnych kroków, obejmujących m.in. diagnozę działania firmy oraz przeanalizowanie jej kultury organizacyjnej. Wykorzystuje się przy tym nowoczesne narzędzia badawcze oraz sprawdzoną metodykę.

Dodaj komentarz